سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با انتشار کاتالوگ، قیمت پایه آثار نخستین حراج هنرهای تجسمی که به همت خیریه بهنام دهش‌پور برپا می‌شود،‌ اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سامان خسروانی‌ مدیر اجرایی نخستین حراج خیریه هنرهای تجسمی گفت:" از همه 127 هنرمند حاضر در این حراج سپاسگزارم که با تخفیف بسیار خوب آثار خود را در این حراج شرکت داده‌اند تا قدمی برای حمایت از بیماران عزیز مبتلا به سرطان برداشته شود".

وی افزود:‌"خیریه بهنام دهش‌پور در طول 16 سال فعالیت خود، رویدادهای هنری خیریه فراوانی برپا کرده است اما این حراج می‌تواند نقطه عطفی برای فعالیت‌های ما باشد زیرا اگر همت بلند هنرمندان را خیرین و اقشار مختلف مردم پاسخ درخوری دهند،‌ می‌توانیم گام‌های پرثمری در جهت التیام بخشی به آلام بیماران عزیز برداریم.

با همین هدف آثار هنری در انواع قیمت ها در این حراج ارائه می‌شوند از 250 هزار تومان تا 30 میلیون تومان تا هرکس با هر توان و امکان مالی بتواند در این امر خداپسندانه مشارکت کند".

خسروانی گفت:‌"کاتالوگی نفیس در 160 صفحه منتشر کرده‌ایم که تک تک آثار در قطعی مناسب با همه مشخصات معرفی شده‌اند تا خیرین محترم با اعلام و اطلاع کافی و پس از دیدار شش روزه از این آثار در گالری شیرین،‌ جمعه 29 مهر در محل حراج،‌ هتل پارسیان اوین حضور پیدا کنند".

چنانکه در این کاتالوگ آمده،‌ گران‌ترین اثر این حراج،  تابلوی نقاشی‌خط از نصرالله افجه‌ای است.

این تابلوی 93×51 سانتی متری از آثاری است که این استاد در سال‌جاری خلق کرده است و آن را در این حراج به قیمت پایه 30 میلیون تومان به فروش گذاشته‌اند.

این درحالی است که نصرالله افجه‌ای در حراج هفته پیش ساتبی لندن،‌ دو اثرش به قیمت‌های 85 هزار دلار و 76 هزار دلار به فروش رسیده است.

دومین اثر گرانقمیت این حراج، یکی از کاهگل‌های خیره کننده  پرویز کلانتری است. اثری بزرگ و چشمگیر در قطع 250×130 سانتی‌متر که آن را با قیمت 29 میلیون تومان به حراج خواهد گذاشت.

مجسمه‌ای فایبرگلاس از سیمین اکرامی با عنوان "گردآفرید"‌ که از 25 میلیون تومان چکش خواهد خورد. سومین اثر گرانقیمت این حراج است.

منیر فرمانفرمائیان بانوی پیشگام در آئینه کاری در این حراجی یک نقاشی بسیار زیبا ارائه داده است که آن را از 5/18 میلیون تومان به فروش خواهند گذاشت. این درحالی ست که فرمانفرمائیان در ساتبی هفته پیش لندن به رکورد قابل ملاحظه 117 هزار دلار دست یافت.

افشین پیرهاشمی، با تخفیفی بسیار قابل ملاحظه نقاشی‌اش را در اختیار حراج قرار داده است.

از او یک تابلوی 100×120 سانتی‌متری که در سال 88 خلق شده و عبارت "زهی عشق»" را در کنار زنی سیاهپوش و عصیان زده همراه دارد تنها به قیمت 16 میلیون تومان چکش خواهد خورد.

پیرهاشمی سال پیش رتبه یکصدو چهارمین هنرمند پرفروش دنیا را تصاحب کرد و همچنان فروش 518 هزار دلاری تابلوی اغوای او در کریستی نهم دوبی،‌ یک رکورد به یادماندنی برای یک هنرمند جوان به حساب می‌آید.

در بخش نقاشی آثار مصطفی دشتی 15 میلیون تومان،‌ ایران درودی 14 میلیون و 600 هزار تومان،‌ بیتا وکیلی 5/14 میلیون تومان،‌ مسعود عربشاهی 13 میلیون تومان،فرح اصولی 12 میلیون تومان، حسین خسروجردی و بهرام دبیری هریک 9 میلیون تومان و گیزلاوارگا سینایی 8 میلیون تومان دیگر آثار گرانقیمت تر این حراج محسوب می‌شود.

در بخش مجسمه از تاها بهبهانی اثری از مجموعه "قفل، پرنده، رهایی" به قیمت 12 میلیون تومان چکش می خورد در این بخش آثار فریدون آو و فرشید مثقالی هریک 5/5 میلیون تومان،‌ یاسمین سینایی 5/3 میلیون تومان و ... به فروش گذاشته می‌شود.

در بخش عکس و آثار دیجیتال اثری از رضا کیانیان،‌ پنچ میلیون تومان، عکس "تخت جمشید" اثر نصرالله کسراییان دو میلیون و هشتصد هزار تومان، عکسی از جمشید بایرامی سه میلیون تومان و پیمان هوشمند‌زاده 5/1 میلیون تومان قیمت پایه اعلام شده است.

اما ارزان‌ترین اثر این حراج را نیز یکی از اساتید به این حراج داده است، واحد خاکدان یک نقاشی را در نسخه چاپی به قیمت 250 هزار تومان به این حراج داده است؛ به همین ترتیب بسیاری از آثار این حراج زیر پنج میلیون تومان چکش خواهند خورد تا سطح مشارکت اقشار مختلف مردم در این حرکت خیرخواهانه بیشتر شود.

بخش نمایشگاهی نخستین حراج هنرهای تجسمی خیریه بهنام دهش‌پور جمعه 22 مهر در گالری شیرین در ولنجک ،کوچه هجدهم، پلاک 9 آغاز به کار خواهد کرد و پس از پنج روز فرصت تماشای آثار،‌ جمعه 29 مهر در هتل پارسیان اوین این حراج برپا می‌شود.

 

 

کد خبر 148146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز